مقالات مشاوره ای

شفافیت در یادگیری

مشاوره کنکور اصفهان

 

مشکل بسیاری از دانش آموزان این است که نمی دانند واقعا به دنبال چه چیزی هستند.شاید اگر در مدارس سری بزنید به صحبت های ما خواهید رسید.بیش تر دانش اموزان امروزی در واقع صحبت از رویاهای بزرگ می کنند اما نمی دانند که برای رسیدن به این رویاها باید هدف داشته باشند.اگر بدانیم برای رسیدن به چه هدفی تلاش می‌کنیم و در مرحله‌ی بعد اگر به‌وضوح بدانیم برای رسیدن به هدف، هر روز و هر ساعت می‌خواهیم چه قدم‌هایی برداریم، همیشه در سطح بالایی از اراده خواهیم‌ ماند و با انگیزه‌ی بیشتری تلاش خواهیم کرد.

بهتر است ابتدا فهرستی از اهداف خود تهیه کنید. به این فکر کنید که دقیقاً چرا و برای رسیدن به چه نقطه‌ای درس می‌خوانید. اهدافتان را از کوتاه‌مدت به بلندمدت اولویت‌بندی کنید. ممکن است هدف کوتاه‌مدت شما از مطالعه‌ی ریاضی، گرفتن نمره‌ای خاصی باشد؛ ولی هدف بلندمدت شما این است که در دانشگاهی خاص، در یک رشته‌ی مهندسی ادامه‌تحصیل بدهید. بنابراین تمام اهدافتان را بنویسید.

هر روز برنامه‌ی روزانه‌ای برای خود تنظیم کنید. نوشتن برنامه‌های ماهیانه و هفتگی و روزانه، شفافیت ذهن را برای حرکت‌کردن افزایش می‌دهد. برنامه‌ای که می‌نویسید، مثل شمعی است که در اتاقی تاریک روشن می‌کنید. هرچه شمع‌های بیشتری روشن کنید، جزئیات بیشتری از اتاق می‌بینید و برای نشستن و خوابیدن و حرکت‌کردن در این اتاق، بهتر تصمیم می‌گیرید.

وقتی بدانید در این ساعت، چرا و چگونه می‌خواهید ریاضی بخوانید، ساعت مطالعاتی باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنید.

تنظیم برنامه را در مدت حداکثر سه هفته به عادتی همیشگی برای خود تبدیل کنید و هر شب قبل از خواب، برنامه‌ریزی خود را برای فردا بنویسید.اگر سعی کنید در یاگیری خود شفاف عمل کنید و بدانید که واقعا چرا و چگونه باید مطالعه کنید مطمئن باشید نتیجه عالی خواهید گرفت.

بیش تر بخوانید....
چگونه شرایط درس خواندن را برای خودمان فراهم کنیم
منبع : www.daniel-wong.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *