مقالات مشاوره ای

زهره کریمیان، 51 تجربی: چگونه دروس عمومی را می‌خواند؟

زهره کریمیان

زهره کریمیان، 51 تجربی: چگونه دروس عمومی را می‌خواند؟

زهره کریمیان از شهربابک

 رتبه ۵۱ تجربی

زهره کریمیان

شهر: شهربابک (کرمان)

سال‌های حضور در کانون: ۳ سال

رتبه کنکور: ۵۱ منطقه ۳

مصاحبه‌گر: امیرحسین کربلایی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق مدرسه با کانون آشنا شدم. در سال دهم اکثر دوستانم در کانون ثبت‌نام بودند و این موضوع در روند درسی آن‌ها تأثیرگذار بود، به همین دلیل من هم در کانون ثبت‌نام کردم.

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بوده است؟

محتوای آزمون و تحلیل آزمون بی‌نهایت به من کمک کرد. همچنین برنامه راهبردی آزمون باعث ایجاد نظم در مطالعه من شد. محیط آزمون نیز به من کمک کرد هیجانات خود را کنترل کنم و مدیریت زمان بهتری داشته باشم تا در آزمون اصلی دچار مشکل نشوم.

پیوستگی در آزمون‌های کانون چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟

پیوستگی در آزمون‌ها خیلی به من کمک کرد. همیشه سعی می‌کردم این پیوستگی را حفظ کنم؛ حتی اگر به بودجه‌بندی برنامه راهبردی نمی‌رسیدم، در آزمون شرکت می‌کردم و با معلومات خودم پاسخ می‌دادم تا خودم را بسنجیم.

دروس خود را به چه روشی مطالعه می‌کردید؟

ابتدا درسنامه یا جزوه معلم را مطالعه می‌کردم و سپس تست‌های مربوط به آن مبحث را کار می‌کردم تا به تثبیت برسد. برای تست‌زنی هم از تست‌های ساده شروع می‌کردم و به‌تدریج سطح آن‌ها را دشوارتر می‌کردم.


بیش تر بخوانید: اسامی بهترین مشاوران کنکور اصفهان


روش تحلیل شما در آزمون‌ها به چه صورت بود؟

تمام آزمون‌ها را تحلیل می‌کردم. اگر سوالی نکته جدیدی داشت در کتاب خودآموز یادداشت می‌کردم. همچنین سوالات غلط و نزده را بررسی می‌کردم و دلیل اشتباه خودم را می‌نوشتم تا در آزمون‌های بعدی تکرار نشود.

بیش تر بخوانید....
بهترین روش برنامه ریزی

میانگین روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟

در طول سال دوازدهم در روزهایی که مدرسه می‌رفتم ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم و روزهای تعطیل ۱۲ تا ۱۳ ساعت مطالعه می‌کردم.

دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل آن چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله، باعث ایجاد نظم در مطالعه‌ام می‌شد. با ثبت ساعت مطالعه و تعداد تست‌ها می‌توانستم آن‌ها را به‌تدریج افزایش دهم.

کدام بازه زمانی در موفقیت شما نقش مفیدتری داشت؟

پاییز، دی و بهمن ماه؛ چون برنامه فشرده‌تر بود و نظم بیشتری در مطالعه ایجاد می‌کرد و ساعت مطالعه بالا حس خوبی به من می‌داد.

زهره کریمیان، 51 تجربی: چگونه دروس عمومی را می‌خواند؟

از کدام کتاب‌های کانون استفاده می‌کردید؟ چه ویژگی‌هایی داشتند؟ 

کتاب‌های سه‌سطحی به دلیل سطح خوب سوالات و کتاب‌های زرد را برای دوران جمع‌بندی استفاده می‌کردم که پاسخ‌نامه کامل و کمک‌کننده‌ای داشتند.

بهترین درس شما در کنکور کدام بود و روش مطالعه آن چگونه بود؟

فیزیک؛ درس جذابی برایم بود. آموزش خوبی از آن می‌گرفتم و تست‌های زیادی کار می‌کردم که باعث نتیجه خوبم شد.

برنامه مطالعه دروس دهم، یازدهم و دوازدهم چگونه بود؟

برای دهم و یازدهم بیشتر تست کار می‌کردم و برای دوازدهم علاوه بر تست، مطالعه تشریحی هم داشتم.

برنامه شما برای دروس عمومی چگونه بود؟

 بعد از خواندن مطالب کتاب، آن را برای خودم توضیح می‌دادم و سپس نمونه سوالات امتحانی حل می‌کردم.

دلیل شرکت شما در آزمون‌های تابستان کانون چه بود؟

برای ارزیابی خودم و آشنایی با نمونه سوالات بیشتر.

آیا در طول سال افت تراز داشتید؟ چگونه برخورد می‌کردید؟

بله، اما بعد از تحلیل آزمون دلیل افت را پیدا می‌کردم و روی آن کار می‌کردم تا تکرار نشود.

بیش تر بخوانید....
هوش هیجانی

بیش تر بخوانید: مشاوره تحصیلی نجف آباد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *